Lapas

trešdiena, 2010. gada 11. augusts

Gardumi - augļi

Atkāpe no tūrisma parastā uz ēdienkartes tūrismu. Iegāju veikalā un nenoturējos nenopērkot visu,kas izskatījās gana gards!
durian
 Pirmais upuris bija tik ļoti slavenais durians, kuru tik daudzās zemēs publiskās vietās nav atļauts ēst, īsti nesaprotu kādēļ, jo šeit lielveikalā (rimi veidīgie) viņi brīvi mētājās, daudzi pat ir atvērti vaļā, smaciņa ir jūtama, bet nav tik traki, lai ģībtu vai viebtos! Kā man teica vietējie ar durianu ir divi varianti vai nu tev garšo ļoti vai nu tu nevari ciest. Manā gadījumā neviens, ne otrs. Ne es sajūsmā lēkāju, ne es skrēju pie uz vanasistabu. Viņš ir diezgan salds, neteiktu, ka sulīgs, tāda mīksta putriņa. Kas man nepatika ir pēcgarša, nu sorry, pat izmazgājot zobus tu jūti kaut ko, kas atgādina zāles, kas bērnībā dzertas, lai tiktu vaļā no klepus. pē.

lengkeng
Esmu izmēģinājusi arī lengkeng. Mazi auglīši tādā kā vīnogu ķekarā. Mizu viegli nolobīt un tad nu irēdamā daļa,kas ir ļoti salda un sulīga un patiesi pavisam nedaudz atgādina vīnogas. Pa vidu gan ir zirņa lieluma , diezgan pasags kauliņš.
salak pondoh

 Manā groziņā iekrita arī veseli trīs salak pondoh, ko es nožēloju, jo tad jau labāk es ēdu durianu. Var jau būt,ka man nav tik asas garšas kārpiņas, bet lielu atšķirību starp abiem augļiem neredzu, šis arī smird un nav garšīgs, nav garšīgs uzreiz. pat nepateikšu pēc kā viņš garšo. Miza plāna, nu gluži kā čuskas āda, tikpat asa, iekšā kaut kas līdzīgs riekstam (tas baltais, kodols ir brūns).
Garām nogāju, bet groziņā neieliku arbūzu. Mani biedēja,ka Indonēzija neesot šīs mantas, bet ir gan. Te viņi neizaug lielāki par basktebola bumbu, tā vienīgā atšķirība,izskatās tikpat labi kā tie, ko ieved Latvijā.
manggis
Gardākais, kas man tika bija manggis. Nejaukt ar mangga, kas ir mango un izskatās un garšo tieši tāpat kā Latvijā nopērkamie, ja māk nopirkt gatavu :)! Mangim ir cieta miza, viņš ir dūres lielumā un atvērt viņu var plēšot uz pusēm. No mizas nāk koši sarkana sula un vidū ir mikstas daiviņas ar pašu augli, ļoti svaigs, ne ļoti salds, drīzāk skābens un ārkārtīgi gards!
buah naga
 Buah naga jeb dragon fruit ir kas tāds, ko var pamanīt arī Latvijas veikalos, ārkārtīgi skaists, manuprāt, lai gan ēsts, iemetu groziņā :) Diezgan mīksts, tā kā šeit es neesmu atradusi nažus veikalā smuki uz pusēm pārdalīju ar karoti un tikpat smuki izēdu viducīti, kurš ir pilns ar sēkliņām. Gards, nedaudz skābens, ļoti sulīgs un karstajam rītam, kā radīts brokastīm!
Tāpat te ir tādas ekstras kā citroni, āboli (gan liels retums) laimi un apelsīni un citruss, kas ir līdzīgs apelsīnam, bet zaļā krāsā, bet ne ar tik izteiktu garšu, nedaudz saldāks. Man te viņu izslavēja, bet es došu priekšroku apelsīnam parastajam.
Par citiem brīnumiem - guavi, papaiju un vēl šo to citreiz. Ir daži ekstrēmi eksperimenti, kas šeit tiks pievienoti, jo mani paziņas šeit par dažiem augļiem arī nemācēja teikt, kā tad tas ir ēdams.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru