Lapas

otrdiena, 2010. gada 24. augusts

Gardumi - augļi II

Gandrīz katru otro dienu viesojos vietējā veikalā Super Indo , kur ir varen liela augļa izvēle un tā kā augļi ir pimais, ko redzu ieejot veikalā roka tā vien ceļas kaut ko iemest groziņā. Un tā kā tagad pamatīgi līst un ducina pērkons varu padalīties ar jums iespaidos :)
pepino
Pepino ir tomātam līdzīgi auglīši, es gan laikam tiku pie ne visai gatava, bet tik un tā. Nu garša ir kaut kas starp meloni un gurķi, svaigi, ne saldi, ne skābi, bet sulīgi, atļaušos vārdu sulīgi vairāk neatkārtot, jo tādi ir visi augļi šeit!
marquisa

Otrs kārums, kas iekrita reizē ar pepoina bija marquisa jeb latviski, ja nemaldos, marakuja. Es te jau pieminēju gurķus, nu šis bija izteikt gurķis! Nolobīju cieto mizu un man pavērās skats nu kā no šausmenēm tāda kā kūniņa ,kurā gulētu citplanētietis. bet,kad to pavilka nost, tad parādījās gurķu sēklas, kas arī garšoja līdzīgi, tikai saldi.

Kā jau teicu, šeit ir arbūzi! Pie tam smuki un izskatāslabu labu, tad nu vienu dienu čāpoju vēsi garām un ieraudzīju šo te - dzelens arbūzs- groziņā iekšā! Garša gandrīz tāda pati, bet es teiktu ne tik cukurota.

jambu cincalo melah
Augšā redzamais jambu ir ļoti jauks auglis. Tikko ir sākusies tā sezona. Viņš maza ābolīša lielumā un pirmās garšas arī ir līdzīgas, tādas kā cukuriņam, tikai sulīgāks un ļoti kraukšķīgs, ēdam visu, tikai ne kodoliņu.
sawo
Sawo varētu kļūt par vienu no maniem iemīļotākajiem augļiem. Bērna dūres lielumā. Mizu labāk neēst, no tās visamute savelkas čiekurā, bet nevar teikt, ka negaršīga. Vidus ir ļoti salds, atgādina laukos augošos sviesta bumbierus, bet saldāk un labāk, te ta saldums nav cukurots, tāds ļoti svaigs un patīkams!

jambu batu

Jambu batu esmu atšiferējusi kā guavi, ko var Latvijā nopirkt konservu veida augļu mikšļos. Konsvervēts atceros, ka garšoja kā bumbieris, neteikšu, ka tādu garšu sagaidīsi no svaiga augļa. Pirmkārt ēdot sajūta,ka ēd granātābolu,jo pilns ar sēkliņām, kas skrimšķt starp zobiem, otrkārt, viņš ir diezgan paciets. Garša nu es teiktu tuvāk plūmei, bet ne īpaši gatavai, šim tāds skābumiņš klāt!
Es neatceros, vai rakstīju kaut ko par banāniem. Bet nu to ir 3 veidi, esmu pagaršojusi tikai vienu diemžēl, bet garšas esot līdzīgas. Ir lieli, vidēji un mazi. Esmu ēdusi vidējos, pieļauju domu,ka lielie ir tie, kas Latvijas veikalos un tirgos, mazie esot ļoti saldi. Vidējie arī ir saldi un jūs droši varat nogaršot ,ja esot Rīgā un neesat slinki aiziet līdz austrumu saldumu veikalam pretī Bērnu pasaulei, tur ir žāvēti šie banāni (veseli, ne tie kas šķēlēs) un šīe žāvētie garšo gluži tāpat kā svaigie! Un vispār mazajā veikaliņā ir vēl ļoti daudz gardu lietu.

chempedak (Jack fruit)
Chempedaks mani piesaistīja nevis ar adataino ārieni, bet jau sapakots, smuki mazās daiviņas,ka sir auglī iekšā!  Sapakots tā, ka neko nevar just. Šis ir duriana labākais draugs, smako gluži tāpat un arī garša ir līdzīga, bet labāka. Arī salds, es pat teiktu salkans, faktūra tāda kā gumijas  nedaudz. Nu viens pats man viņš ne visai, bet kopā ar mango, kas šeit ir koši oranžu krāsu iet kopā fantastiski.

papaya
Papaija ir redzēta arī Latvijas veikalos, tur gan mēs viņu redzam tādu diezgan maziņu,šeit izmērs kā labi noaugušai melonei, garena, nu ap 50cm. pagaršoju, vairāk negribu. Salkana, ne visai patīkama garša vismaz manām garšas kārpiņām, bet sulai gan ļoti labi der, laikam tādēļ, ka puse dzēriena sastāda ledus :D

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru