Lapas

otrdiena, 2010. gada 7. decembris

Bagaimana saya belajar bahasa Indonesia dan kesenian :)

Skatīju cauri, ko esmu sarakstījusi un esmu radījusi iespaidu, ka nedaru, to, ko vairums cilvēku būdami Indonēzijā dara - ceļo. Te nu ir tā lieta,ka es šeit īsti neesmu tūrists, bet gan cilvēks parastais ar deklarētu dzīves vietu imigrācijas dienestā. 
Nav tā, ka nepametu Džogdžu, kad Merapi apvēmās, es veiksmīgi aizbēgu uz Džakartu uz veselām 2 nedēļām, lai atpūstos no ikdienas, bet par Džakartu jūs jau esat lasījuši un nav ko atkārtoties, gan pateikšu - BIJA FORŠI!
Tad nu nodomāju, ka jāpastāsta, kādēļ neblandos apkārt. Mani saista dažus hektārus liela teritorija ar nosaukumu UNY.UNY ir universitāte, kurā studēju indonēziešu valodu un kultūru. Tā kā semestris tikko kā ir beidzies, ir vērts atskatīties, kā nu bija.
Pirmkārt, kas attiecas uz valodu, tad visi stāstīja,cik viegla tā ir, bet tā nav, ar valodām nekas nenāk viegli. Indonēziešu valodai visgrūtākais ir vārdi, nu kur var būt tik gari vārdi? uhhhh bet nu tagad jau kaut ko varu boksterēt! Pa vidu ļāļināšanai mēs dažkārt dodamies uz dažādiem vorkšopiem iepazīt kultūru.
Umārs
Lekcijas ir 4 dienas nedēļā, intensīvi 4h mācoties. Katru dienu ir savs lektors un bariņš ar tūtoriem. Nodarbības ir patiesi interaktīvas, nesēžam un nepierakstam, darbojamies, spēlējam spēlēs, meklējam informāciju, stāstam, ko daram, redzam, domājam.
Tjūtoru nodarbības ir jautrākas, tās reti ir nopietnas, jo tjūtori ir mūsu vecuma un lielākā daļa mūsu draugi. To laikā pat esam bijuši uz tradicionālo tirgu, lai praktizētu valodu vai kādu citu reizi Umārs mācīja vārdus saistībā ar gatavošanu un patiesi gatavoja uz vietas.





gamelāna nodarbībā
Piektdienās mēs parasti iepazīstam kultūru, kādu reizi spēlējot gamelānu, citu reizi apgūstot batiku, gatavojot ēst, spēlējot tradicionālās spēles, dejojot džavaniešu tradicionālās dejas. Šķiet visvairāk atmiņā ir palikusi gamelāna spēlēšana un batika. Gamelāns ir kopums no dažādiem instrumentiem, bildei fonā var redzēt, mani piesaistīja bungas, kas ilgstoši, piemēram 3h no vietas ir diezgan nogurdinošs un pat sāpīgs process, jo prasa diezgan daudz piepūles, bet ir interesanti, jo var iepzīties ar jauniem pasniedzējiem un vismaz uz pāris dienām iegūt jaunus kursa biedrus.

mana batika ar nosaukumu "apreibušie tauriņi"

Batikas nodarbības arī ilga vairākas dienas un jāsaka, man patiesi patika.batikas raksts jeb zīmējums šeit tiek veidots ar kausētu vasku, tas iesūcas audumā, līdz ar to, to krāsojot, vietas, kur ir vasks, paliks auduma tā brīža krāsā! patiesi jauka batika izdevās Wisdom 2010 koneferencē šodien (par to būs ieraksts nākamnedēļ)!

Spēlējoties



 
Ļoti interesanta diena bija arī, kad visi kopā, studenti un tjūtori, devāmies spēlēt tradicionālās spēles. To ir daudz, bet es pamanījos apgūt "Congklak".Pati spēle, gan nāk no Āfrikas. Tātad, bildē var redzēt, ka dažiem priekšā ir tāds kā liels , es teiktu , šķīvis,kuram ir iedobītes, vairākas mazas un 2 lielas, mazākajās ir gliemežvāki (sākotnēji sēklas). Ir kaudze noteikumu kā spēlēt, bet doma ir pārvietot gliemežvākus uz lielāko iedobīti, attiecīgi katram spēlētājam pa vienai, kuram spēles beigās vairāk gliemežvāku, tas ir uzvarētājs. Spēle nav tik garlaicīga kā varētu izklausīties, tā ir ar taktiku. Tikko esmu tikusi pie viena eksemplāra, varēsim uzspēlēt kopā! :)
kaut cik sakarīga grupas bilde no Džogdžas karnevāla
Taču mācību lielākā un svarīgākā sastāvdaļa ir paši studenti, mēs neesam daudz, ir divas grupas, kur esam sajaukti 2 programmu studenti - KBN un Darmasiswa, es piederu pie pēdējiem. Manā grupā reģistrēti esam kādi 19, bet, protams, ne vienmēr tā ir realitāte. Man gribētos sīkāk par Darmasiswas studentiem, par to kādi viņi ir, daži no tiem, man labi draugi!





Etele gamelāna nodarbībā

Sākšu ar Eteli (Ethel). Kaimiņu meiča, Igauniete un nebūt ne lēna! haha Ar viņu iepazinos savā trešajā nedēļā šeit. Kamēr viņa meklēja vietu, kur dzīvot, es Eteli izmitināju pie sevis. Viņai ap 30, šeit ir ieradusies kopā ar savu draugu Vilmāru. Viņa ir interesanta sarunu biedrene, studē reliģiju antropoloģiju, jo īpāsi ieineteresēta sūfistos. Ir atkarīga no stopēšanas, to dara labi ilgi un no sirds izbauda arī šeit. Brīvajos brīžos redzama pie datora strādājot ar fotogrāfijām, viņai ir patiesi skaistas bildes no daudzajiem ceļojumiem un ikdienas gaitām, un viņa raksta savu pirmo noveli, Āzijas iedvesmota.

Tatjana gatavojoties karnevāla
Tatjana jeb Anna ir no Moldovas, viņa ieradās viena no pēdējām un pati pirmā aizdevās mājup, gan iespējams uz atgriešanos nākamgad. Viņai ir 27 gadi ar grādu dizainā kabatā. Tatjana atbrauca uz Indonēziju ar diviem mērķiem - iemacīties tradicionālo batiku un atrast Dievu. 
Mums nesanāca daudz laika pavadīt kopā, jo viņa savu mērķu dēļ pat izvairījās no mūsu tradīcijas kopīgi iet pusdienās pēc lekcijām. 
Bet galu galā iepazinu vienu viņas pusi,kas mīl bērnus, kopīgi mācījām bērnus vienā no vietējām skolām un arī pie bērniem Merapi upuru nometnē devāmies kopā. Viņai patiesi labi izdodas ar viņiem saprasties.
pak Vong ar Ndayu

Šī jaunēkļa iesauka ir Pak (kungs) Polisi (policija) vai vienkārši Pak Vong. Jaunēklim ir 38 gadi un nāk viņš no Laosas. Jāatzīst, ka viņš mums ir lielākais jautrības avots, jo nu , tas kā viņš saprot lietas.... haha,to ir grūtri izstāstīt un tad vēl tie košie t-krekli. Viņam ir sapnis runāt daudzās valodās tādēļ arī cītīgi mācās!







Irīna

Irīna. Irīna ir svaiga žurnāliste no Ukrainas, kas gribēja paņemt atvaļinājumu no visa, kas saistās ar nobriedušu cilvēku dzīvi, jo ne jau mūžigi mēs esam jauni un traki. Pirmais iespaids par Irīnu man bija jautrs, viņa ir , priekš manis, tipiska ukrainiete, jo viņai ir dendence ostīt lietas. Atgādināja nedaudz manu Janu, kuru es Indonēzijā nevaru dabūt, tādēļ man ir Irīna. Šis meitēns, jums būtu cietais rieksts, vienmēr saka, ko domā, kas dažkārt ir tik labi, jo kuram gan patīk, ja tiek bāzta cukurvate ausīs!
Viņai ir padomā grāmata par indonēziju, kuru es nu nevaru sagaidīt, jo izklasās gana interesanti, ir daudz kas piedzīvots, tai skaistā, kopīgi piedzīvots.
Amadeušs



Amadeušs ir vēl viens no mūsu nedaudzajiem vīriešiem. Arik viņu ir iesaukusi par Amadi, bet Irīnai viņš vienmēr ir asociējies ar Jēzu Kristu viņa acu dēļ.
Viņš ir liels ceļotājs, pabijis patiesi daudzviet, par ko balta skaudība. Pēc izglītības filozofs, kas padara viņu par vēl interesantāku sarunu biedru.Kādēļ šeit? Es teiktu, just for fun! :D




Kamila
Tāpat kā Amadeušs, Kamila nāk no Polijas. Topošā uzņēmēja/ ekonomiste. Kamila bija pirmā, ar ko iepazinos, atbraucot uz Džogdžu. Mums ir kopīga viena īpaša diena, vārda diena, ko feini kopā nosvinējām ar kopīgajiem draugiem. Kamila ir jautra meitene, ar ko ir forši paklačoties pie pusdienu galda un kopā mēs pusdienam nu dien bieži.
Milan un Lucia
Lucia ir no Slovākijas, viņa šeit ir kopā ar savu draugu Milanu, ar kuru tiekamies ārpus nodarbībām. Ar Luciju esmu diezgan maz kontaktējusies, cik nu sanācis kādreiz kopā izklaidēties un sačukstēties lekciju laikā :) Darmasiswa ir labs iemesls paceļot pa Āzijas valstīm.
Viņa ir viena no tām retajām sievietēm, kas uzgavilēja, kad atradām jauku vietu alus baudīšanai, hihi.

Ting
Ting ir mūsu smaids un prieks. Mēs gan viņu saucam par Dingding, viņai piestāv. Viņa ir nerģiskākais cilvēks kādu  es jebkad esmu redzējusi, kad leilākā daļa ir gatava sākt krākt turpat uz vietas, Dingding joprojām lēkā un smejas. Un viņai vienmēr atradīsies 2 lietas - jautājums un kamera :)
pavisam piemirsu tādas sīkas detaļas kā viņa ir no Ķīnas un viņa šeit ir lai veiktu savu doktora disertācijas pētījumu socioloģijā par ķīniešu organizācijām Indonēzijā. Visi turam īkšķus, lai viņa var pabeigt disertāciju februārī, lai varam viņu sagaidīt atpakaļ arī nākamajā semestrī.
Tradicionālajā tirgū brokastojot ar Džo
Vēl viena topošā doktore ir Džozīna no Kanādas, viņas pētījums ir lingvistikā, džavaniešu valodā. Neskatoties uz to, ka viņa ir patiesi aizņemta, ar viņu es pavadu visvairāk laika. Iet patiesi jautri, un dzīvojam tuvu, tā ka vienmēr ir kompānija filmai vai vakariņām, kas nu atbilst garastāvoklim!





Tādas manas gaitas šeit. Nu mācības ir beigušās un vienīgā izklaide UNY ir darbs, es mācu vietējiem fizmatiem angļu valodu. Par manām darba gaitām citreiz un es apsolu, ka nebūs katra studenta profils, jo nu sasodīti daudz man viņu ir :DDD

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru